Szkoła Podstawowa im. Kazimierza Przerwy-Tetmajera


  • Statystyki

    • Odwiedziny: 1388783
    • Do końca roku: 237 dni
    • Do wakacji: 44 dni

  • Kartka z kalendarza


  • Kalendarium

    Środa, 2024-05-08

    Imieniny: Kornela, Lizy

Youngster

Projekt

"Youngster"



2013/2014


 

Rozpoczęła się trzecia edycja programu Youngster Plus dla uczniów z klasy III Publicznego Gimnazjum. Zajęcia odbywają się dwa razy w tygodniu-w środy i czwartki: 13:25-14:35.

 

Uczniowie mają do zrealizowania 90 godzin lekcyjnych. Program jest współfinansowany przez Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej we współpracy z Wydawnictwem Macmillan. Uczniowie pracują w jednej grupie na poziomie A2 w skali Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (ESOKJ).


2012/2013


Publiczne Gimnazjum w Łopusznej kontynuuje realizację programu YOUNGSTER, do którego przystąpiło w roku szkolnym 2011/2012.
Zajęcia prowadzone są w dwóch grupach dostosowanych do poziomu kompetencji językowych uczniów. Odbywają się one cztery razy w tygodniu:

    Grupa G1 wtorki- od 12:30 do 13:30 i środy- od 14:15 do 15:30.
    Grupa G2: wtorki- od 13:35 do 14:35 i czwartki- od 14:15 do 15:30.


Informacje o programie YOUNGSTER


Program YOUNGSTER to nic innego jak mini szkoła językowa. Przeznaczony jest dla uczniów trzecich klas gimnazjów i ma na celu wyrównywanie szans edukacyjnych młodzieży z terenów wiejskich poprzez naukę języka angielskiego. Program jest realizowanyy przez Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej we współpracy z Wydawnictwem Macmillan. W ramach programu YOUNGSTER uczniowie poddawani są wstępnym testom plasującym, a następnie organizowani w małe grupy, odpowiadające rozmiarem niemal grupom językowym w prywatnych szkołach językowych. Ich liczebność nie przekracza 15 osób, co daje i uczącym się, i nauczycielom duży komfort pracy. Co więcej, wszyscy uczestnicy otrzymują bezpłatne podręczniki, dostosowane do ich poziomu kompetencji językowej i tempa nauki. Nauka jest prowadzona w formie dodatkowych zajęć poza obowiązującymi godzinami nauki języka angielskiego. Zajęcia te są więc uzupełnieniem i rozszerzeniem programu nauczania tego języka w gimnazjum. Program przewiduje 90 godzin dodatkowych zajęć w ciągu roku szkolnego dla każdej z grup. W ramach programu uczniowie uczestniczą w cyklicznych pomiarach kompetencji językowych, poczynając od testu plasującego, poprzez testy postępu – śródroczny i końcowy. Ponadto mogą oni wziąć udział w konkursie projektów tematycznych. Istotą tej metodologii jest pozbawienie nauczyciela standardowych metod i form koercji, w tym przede wszystkim eliminacja ocen, prac domowych i kartkówek. Generalnie program opiera się na pobudzaniu motywacji wewnętrznej ucznia, akcentując nie obligatoryjność, lecz świadomy, wolny wybór, swoistą szansę edukacyjną, z której uczeń może, lecz nie musi skorzystać. Program jest skierowany do uczniów, którzy chcą pogłebić swoją wiedzę, a zatem dla chętnych, którzy zadeklarują, że będą uczestniczyć w zajęciach. Z perspektywy minionych lat funkcjonowania programu YOUNGSTER można już zasadnie twierdzić, że opisane wyżej założenia metodologiczne znalazły zdecydowane potwierdzenie w codziennej praktyce pracy z uczniami. Innymi słowy program sprawdza się i przynosi efekty.


2011/2012


W roku szkolnym 2011/2012 Publiczne Gimnazjum w Łopusznej przystąpiło do realizacji programu YOUNGSTER.
Zajęcia prowadzone są w dwóch grupach dostosowanych do poziomu kompetencji językowych uczniów. Odbywają się one cztery razy w tygodniu:


•    Grupa G1: środy- od 13:25 do 15:05 i czwartki- od 14:20 do 15:05.
•    Grupa G2: poniedziałki- od 13:25 do 15:05 i piątki- od 13:25 do 14:10.


Informacje o programie YOUNGSTER

 

Program YOUNGSTER to nic innego jak mini szkoła językowa. Jest to pogram wyrównywania szans edukacyjnych młodzieży z terenów wiejskich poprzez naukę języka angielskiego, realizowany przez Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej we współpracy z Wydawnictwem Macmillan. Przeznaczony jest on dla uczniów klas trzecich gimnazjów. W ramach programu YOUNGSTER uczniowie poddawani są wstępnym testom plasującym, a następnie organizowani w małe grupy, odpowiadające rozmiarem niemal grupom językowym w prywatnych szkołach językowych. Ich liczebność nie przekracza 15 osób, co daje i uczącym się, i nauczycielom duży komfort pracy. Co więcej, wszyscy uczestnicy otrzymują bezpłatne podręczniki, dostosowane do ich poziomu kompetencji językowej i tempa nauki. Nauka jest prowadzona w formie dodatkowych zajęć poza obowiązującymi godzinami nauki języka angielskiego. Zajęcia te są więc uzupełnieniem i rozszerzeniem programu nauczania tego języka w gimnazjum. Program przewiduje 90 godzin dodatkowych zajęć w ciągu roku szkolnego dla każdej z grup. W ramach programu uczniowie uczestniczą w cyklicznych pomiarach kompetencji językowych, poczynając od testu plasującego, poprzez testy postępu – śródroczny i końcowy. Ponadto mogą oni wziąć udział w konkursie projektów tematycznych. Istotą tej metodologii jest pozbawienie nauczyciela standardowych metod i form koercji, w tym przede wszystkim eliminacja ocen, prac domowych i kartkówek. Generalnie program opiera się na pobudzaniu motywacji wewnętrznej ucznia, akcentując nie obligatoryjność, lecz świadomy, wolny wybór, swoistą szansę edukacyjną, z której uczeń może, lecz nie musi skorzystać. Program jest skierowany do uczniów, którzy chcą pogłebić swoją wiedzę, a zatem dla chętnych, którzy zadeklarują, że będą uczestniczyć w zajęciach.  Z perspektywy minionych lat funkcjonowania programu YOUNGSTER można już zasadnie twierdzić, że opisane wyżej założenia metodologiczne znalazły zdecydowane potwierdzenie w codziennej praktyce pracy z uczniami. Innymi słowy program sprawdza się i przynosi efekty.